当前位置: 高考统招 高考真题 2016年高考江苏卷英语试题(含答案)

2016年高考江苏卷英语试题(含答案)

2023-12-12 00:01:02


2016普通高等学校招生全国统一考试(江苏卷)
英 语
注意事项:
  1.答题前,先将自己的姓名、准考证号填写在试题卷和答题卡上,并将准考证号条形码粘贴在答题卡上的指定位置。用2B铅笔将答题卡上试卷类型A后的方框涂黑。
  2.选择题的作答:每小题选出答案后,用2B铅笔把答题卡上对应题目的答案标号涂黑,写在试题卷、草稿纸和答题卡上的非答题区域均无效。
  3.非选择题的作答:用签字笔直接答在答题卡上对应的答题区域内。写在试题卷、草稿纸和答题卡上的非答题区域均无效。
  4.考试结束后,请将本试题卷和答题卡一并上交。
第Ⅰ卷
第一部分  听力(共两节,满分 30 分) 
   做题时,现将答案标在试卷上,录音内容结束后,你将有两分钟的时间将试卷上的答案转涂到答题卡上。 
第一节(共 5 小题;每小题 1.5 分,满分 7.5 分)
  听下面 5 段对话,每段对话后有一个小题。从题中所给的 A、B、C 三个选项中选出最佳选项,并标在试卷的相应位置。听完每段对话后,你都有10 秒钟的时间来回答有关小题和阅读下一小题。每段对话仅读一遍。 
例: How much is the shirt? 
  A.£ 19.15. B.£ 9.18.   C.£ 9.15. 
  答案是 C。
1. What are the speakers tg about?
 A. Havg a birthday party.
 B. Dog some exercise.
 C. Gettg Lydia a gift.
2. What is the wo gog to do?
 A. Help the .  
 B. Take a bus.
 C. Get a era.
3. What does the wo suggest the  do?
 A. Tell Kate's to stop.
 B. Call Kate's frds.
 C. Stay away from Kate.
4. Where does the conversation probably take place?
 A.  a e shop.
 B.  a supermarket.
 C.  a restaurt.
5. What does the wo ?
 A. Keep the dow closed.
 B. Go out for fresh air.
 C. Turn on the .
第二节 (共15小题;每小题1.5分,满分22.5分)
听下面5段对话或独白。每段对话或独白后有几个小题,从题中所给的A、B、C三个选项中选出最佳选项,并标在试卷的相应位置。听每段对话或独白前,你将有时间阅读各个小题,每小题5秒钟;听完后,各小题将给出5秒钟的作答时间。每段对话或独白读两遍。
听第6段材料,回答第6、7题。
6. What is the  gog to do this suer?
 A. Teach a course.
 B. Repair his house.
 C. Work at a hotel.
7. How will the  use the money?
 A. To hire a garer.
 B. To buy books.
 C. To pay for a boat trip.
听第7段材料,回答第8、9题。
8. What is the probable relationship bet the speakers?
 A. Schooates.
 B. Colleagues.
 C. Rooates.
9. What does Frk p to do right after graduation?
 A. Work as a progrmer.
 B. Travel around the world.
 C. Start his own busess.
听第8段材料,回答第10至12题。
10. Why does the wo make the call?
 A. To book a hotel room.
 B. To ask about the room service.
 C. To make gers to a reservation.
11.  will the wo arrive at the hotel?
 A. On Septber 15.
 B. On Septber 16.
 C. On Septber 23.
12. How much will the wo pay for her room per night?
 A. $179.    B.$199.    C. $219.
听第9段材料,回答第13至16题。
13. What is the wo's p for Saturday?
 A. Gog shoppg.    B. Gog pg.   C. Gog boatg.
14. Where will the wo stay  Keswick?
 A.  a country n.     B.  a five-star hotel.    C.  her aunt's home.
15. What will Gordon do over the d?
 A. Visit his frds.    B. Watch DVDs.   C. Jo the wo.
16. What does the wo tk of Gordon's cog d?
 A. Relaxed.         B. Borg.        C. Busy.
听第10段材料,回答第17至20题。
17. Who is g g?
 A. A stut.      B.  ployer.     C.  eer.
18. What does the speaker say about the college job market this year?
 A. It's unpredictable.   B. It's quite stable.   C. It's not optistic.
19. What pertage of stut job seekers have found a job by now?
 A.20%.            B.22%.           C.50%.
20. Why are eerg graduates more likely to accept a job?
 A. They need more work experce
 B. The salary is usually good.
 C. Their choice is ited.
第二部分:英语知识运用(共两节,满分35分)
第一节:单项填空(共15小题;每小题1分,满分15分)
   请阅读下面各题,从题中所给的A、B、C、D四个选项中,选出最佳选项,并在答题卡上将该项涂黑。
例:It is erally considered unwise to give a child ______ he or she ts.
   A. however B. whatever C. whichever D. ever
   答案是B。
21. It is oft the casytg is possible for those who g on to hope.
   A. why B. what C. as D. that
22. More efforts, as reported,  the years ahead to accelerate the supply-side structural reform.
   A. are made B. will be made C. are g made D. have  made
23. y young people, most______were well-educated, headed for rote regions to chase their drs.
   A. of which B. of t C. of whom D. of those
24.  you tell us your for happess d a long life?
 -Livg every day to the full, itely.
 A. recipe B. record C. rge D. receipt
25. He did not easily, but was g to accept y constructive advice for a worthy cause.
 A. approach B. wrestle C. compromise D. counicate
26. ______some people are motivated by a need for success, others are motivated by a fear of failure.
 A. Because B. If C. Unless D. While
27. If it for his vitation the other day, I should not be here now.
 A. had not  B. should not be C.were not to be       D.should not have 
28.  art criticism, you must assume the artist has a secret message wit the work.
 A. to hide B. C. g D. g 
29. Das, who crosstalk, the ese comedic tradition, for decades, ts to mix it up
with the Western std-up tradition.
 A. will be learng   B. is learng C. had  learng   D. has  learng
30. y busesses started up by college stuts have tks to the comfortable ate for busess creation.
 A.  off B. t off C. turned off D. left off
31. His comprsive surveys have provided the most  statts of how, d on what basis, data are collected.
 A. explicit B. biguous C. oral D. arbitrary
32. -Only those who have a lot  coon  get along well.
- . Opposites sometes do attract.
 A. I hope not B. I tk so C. I appreciate that D. I beg to differ
33. Parts should actively urge their childr to______the opportunity to jo sports ts.
 A.  ission to  B. keep track of    C. take advtage of   D. give rise to
34. Not until rtly______the developt of tourist-related activities  the rural areas.
 A. they had couraged B. had they couraged
 C. did they courage D. they couraged
35. -Jack still 't help g xious about his job terview.
-Lack of self-conce is his______, I  afraid.
 A. Achilles' heel B. child's play C. gr gers D. last straw
第二节:完形填空(共20小题;每小题1分,满分20分)
   请阅读下面短文,从短文后各题所给的A、B、C、D四个选项中,选出最佳选项,并在答题卡上将该项涂黑。
  Years ago, a critical evt occurred  my life that would ge it forever. I met Kurt pmeir of Success Motivation corporation for breakfast. While we were ___36 ,Kurt asked me, " Jo, what is your  37  for personal growth?
   Never at a loss for words, I tried to d tgs  my life that might 38 for growth. I told  about the y activities  which I was  39  . d I t to a  40 about how hard I worked d the s I was g. I must have talked for t utes. Kurt  41  pattly, but t he  42  smiled d said, "You don't have a personal p for growth, do you?"
   "No, I 43   .
   "You ow," Kurt said sply, "growth is not a(n)   44   process."
   d that's  it   45   me. I wasn't dog ytg   46   to make myself better. d at that mot, I made the    47 : I will develop d follow a personal growth p for my   48  .
  That night, I talked to my wife about my   49   with Kurt d what I had learned. I   50 her the workbook d tapes Kurt was sg. We   51   that Kurt wasn't just tryg to make a sale. He was offerg a   52   for us to ge our lives d achieve our drs.
   Several portt tgs happed that day. First, we decided to  53   the resources. But more porttly, we made a coitt to   54   together as a couple. From that day on, we learned together, traveled together, d sacrificed together. It was a   55   decision. While too y couples grow apart, we were grog together.
36. A. worg B. preparg C. tg D. eatg
37. A. suggestion B. d C. p D. request
38. A. appeal B. look C. call D. qualify 39. A. volved B. trapped C. lost D. bathed 40. A. lecture B. speech C. discussion D. debate 41. A. calculated B. listed C. drk D. exped 42. A. eagerly B. gradually C. gratefully D. ally 43. A. itted B. terrupted C. apologized D. comped 44. A. automatic B. slow C. dept D. g 45. A. confused B. formed C. pleased D. hit 46. A. on lo B. on purpose C. on sale D. on ce 47. A. cot B. nount C. decision D. arrt 48. A. life B. progress C. perforce D. vestt 49. A. contract B. conversation C. negotiation D. argut 50. A. t B. sold C. showed D. offered 51. A. recalled B. ed C. recoized D. declared 52. A. tool B. method C. way D. rule 53. A. provide B. buy C. give D. deliver 54. A. grow B. survive C. move D. gather 55. A. difficult B. rdom C. firm D. wise 第三部分:阅读理解(共15小题;每小题2分,满分30分)
  请阅读下列短文,从短文后各题所给的A、B、C、D四个选项中,选出最佳选项,并在答题卡上将该项涂黑。
A
Day school Progr
Secondary stuts across Toronto District School Board(TDSB) are vited to take one or two e-Learng courses on their day school tetable. Stuts will r on the roll at their day school.
The one classroom provides  novative relevt d teractive Learng viront. The courses d one classroom are provided by the istry of Education
These one courses
     are taught by TDSB secondary school teachers
     are part of the TDSB Stut's te table; d
     appear on the Stut's report upon completion
efits of e-Learng
clude:
    Access to courses that may not be available at his or her TDSB school 
    Usg tology to provide stuts with currt formation: d.
    assistce to solve tetable conflicts
Is e-Learng for You?
Stuts who are successful  one course are usually;
    able to p, orize te d complete assts d activities; 
    capable of worg deptly  a responsible d honest ner; d ,
    able to regularly use a computer or mobile device with ternet access
Stuts need to spd at least as much te with their one course work as they would  a face-to-face classroom course. 56. E-Learng courses are differt from other TDSB courses  that        .
   A. they are giv by best TDSB teachers.
   B. they are not on the day school tetable.
   C. they are not cluded on stuts' reports.
   D. they are  addition to TDSB courses.
57. What do stuts need to do before completg e-learng courses?
   A. To learn formation tology one.
   B. To do their assts deptly.
   C. To update their mobile devices regularly.
   D. To talk face to face with their teachers.
                                          B
   ps(黑猩猩) will cooperate  cert ways, like gatherg  war parties to protect their territory. But beyond the um requirts as social gs, they have little stct (本能) to help one other. ps  the wild seek food for tselves. Ev p mothers regularly e to share food with their childr. Who are able from a young age to gather their own food.
   the laboratory, ps don't naturally share food either. If a p is put  a cage where he  pull  one plate of food for self or, with no great effort, a plate that also provides food for a neighbor to the next cage, he will pull at rdom ---he just doesn't care whether his neighbor gets fed or not. ps are truly selfish.
   Hu childr, on the other d are extrely corporative. From the earliest ages, they decide to help others, to share formation d to participate a achievg coon goals. The psychologist Michael Tomasello has studied this cooperativess  a series of expsive with very young childr. He ds that if babies aged 18 months see  worried adult with ds full tryg to op a door, ost all will mediately try to help.
  There are several reasons to believe that the urges to help, form d share are not taught .but naturally possessed  young childr. One is that these stcts appear at a very young age before most parts have started to tr childr to behave socially. other is that the helpg behaviors are not proved if the childr are rewarded. A third reason is that social tce. Develops  childr before their eral coitive(认知的)skills, at least  compared with ps tests conducted by Tomtasell, the childr did no better t the ps on the physical world tests, but were considerably better at understg the social world
  The cure of what childr's ds have d ps' don't  what Tomasello calls what. Part of this ability is that they  fer what others ow or are tg. But that, ev very young childr t to be part of a shared purpose. They actively seek to be part of a "we", a group that tds to work toward a shared goal.
58. What  we learn from the expert with ps?
   A. ps seldom care about others' terests.
   B. ps td to provide food for their childr.
   C. ps like to take  their neighbors' food.
   D. ps naturally share food with each other.
59. Michael Tomasello's tests on young childr dicate that they____.
   A. have the stct to help others
   B. ow how to offer help to adults
   C. ow the world better t ps
   D. trust adults with their ds full
60. The passage is ly about ____.
   A. the helpg behaviors of young childr
   B. ways to tr childr's shared ttionality
   C. cooperation as a distctive hu nature
   D. the developt of tce  childr
   C
   El Nifio, a Spish term for "the Christ child", was ned by South er fisher sho noticed that the global weather pattern, which happs every two to sev years, reduced the ount of fishes caught around Christmas. El Nifio sees warm water, collected over several years  the western Pacific, flow back eastwards  ds that normally blow westwards , or sometes the other way round.
   The weather effects both good d bad, are felt  y places. Rich countries  more from powerful Nifio, on ce, t they lose. A study found that a strong Nifio  1997 helped er's economy grow by 15 billion, partly because of better agricultural harvest, farmers  the Midwest ed from extra r. The total rise  agricultural  rich countries  growth t the fall  poor ones.
   But  donesia extrely dry forests are  es. A multi-year drought (干旱) south-east Brazil is becog worse. Though heavy rs brought about by El No may relieve the drought  California, they are likely to cause surface floog d other disasters.
   The most rt powerful No,  1997-98, killed around 21,000 people d caused age worth $36 billion around the globe. But such Nos come with months of warng, d so much is own about how they happ that governts  prepare. Accorg to the Overseas Developt stitute (ODI), however, just 12% of disaster-relief fung  the past two decades has gone on redug risks  advce, rather t recovery d rebug afterwards. This is despite evce that a dollar spt on risk-reduction saves at least two on reconstruction.
   Sple provts to frastructure (基础设施) reduce the spread of disease. Better sewers (下水道)make it less likely that heavy r is followed by  outbreak of the disease of bad stomach. Stronger bridges  villages are less likely to be left without food d e after floods. Accorg to a paper  2011 by Mr Hsg d co-authors, civil conflict is related to El No's harmful effectsd the poorer the country, the stronger the k. Though the relationship may not be causal, helpg divided counities to prepare for disasters would at least reduce the risk that those disasters are followed by g d woung people. Sce the poorest are least likely to make up for their losses from disasters ked to El No, redug their losses needs to be the priority.
61. What  we learn about El No  Paragraph 1?
   A. It is ned after a South er fisher.
   B. It takes place ost every year all over the world.
   C. It forces fisher to stop catg fish around Christmas.
   D. It sees the ges of water flow direction  the o.
62. What may El Nos brg about to the countries affected?
  A. Agricultural harvests  rich countries fall.
  B. Droughts become more harmful t floods.
  C. Rich countries' s are greater t their losses.
  D. Poor countries suffer less from droughts economically.
63. The data provided by ODI  Paragraph 4 suggest that
  A. more vestt should go to risk reduction
  B. governts of poor countries need more aid
  C. victs of El No deserve more compsation
  D. recovery d reconstruction should come first
64. What is the author's purpose  writg the passage?
  A. To troduce El No d its or.
  B. To exp the consequces of El No.
  C. To show ways of fightg st El No.
  D. To urge people to prepare for El No.
D
  Not so long ago, most people 't ow who Shelly n Frcis Pryce was gog to become. She was just  average high school athlete. There was every dication that she was just other er tager without much of a future. However, one person ts to ge this. Step Frcis observed t eight-year-old Shelly n as a track meet d was convced that he had s the ng of true greatness. Her te were not exactly pressive, but ev so, he sed there was sometg tryg to get out, sometg the other coaches had overlooked  they had assessed her d found her g. He decided to offer Shelly n a place  his very strict trg seasons. Their cooperation quickly produced results, d a few year later at aica's Olympic es  early 2008, Shelly n, who at that te only rked number 70  the world, beat aica's unged qu of the sprt(短跑).
  "Where did she come from?" asked  astonished sprtg world, before conclug that she must be one of those one-hit wonders that sprg up from te to te, only to disappear  without ss. But Shelly n was to prove that she was ytg but a one-hit wonder. At the g Olympic she swept away y doubts about her ability to perform consisttly by becog the first  wo ever to  the 100 meters Olympic gold. She did it  one year on at the World pionship  Briton, becog world pion with a te of 10.73--- the fourth record ever.
   Shellyn is a little wo with a big smile. She has a tal touess that did not come about by ce. Her journey to becog the fastest wo on earth has  ytg but smooth d effortless. She grew up  one of aica's toughest ner-city counities own as Waterhouse, where she lived  a one-room apartt, sleepg four  a bed with her mother d two brothers. Waterhouse, one of the poorest counities  aica, is a really viot d overpopulated place. Several of Shellyn's frds d ily were caught up  the gs; one of her couss was shot dead only a few streets away from where she lived. Sometes her ily 't have ough to eat. She r at the school pionships barefooted because she cou't afford shoes. Her mother Maxe, one of a ily of fourt, had   athlete herself as a young girl but, like so y other girls  Waterhouse, had to stop after she had her first baby. Maxe's early try to the adult world with its responsibilities gave her the deteration to sure that her kids would not d up  Waterhouse's roundabout of poverty. One of the first tgs Maxe used to do with Shellyn was tg her to the track, d she was ready to sacrifice everytg.
   It 't take long for Shellyn to realize that sports could be her way out of Waterhouse. On a suer evg  g  2008, all those long, hard hours of work d coitt ally bore fruit. The barefoot kid who just a few years previously had  livg  poverty, surrounded by crals d vioce, had writt a new chapter  the history of sports.
   But Shellyn's victory was far greater t that. The night she won Olympic gold  g, the route murders  Waterhouse d the drug wars  the neighbourg streets stopped. The dark cloud above one of the world's toughest cral neighbourhoods sply disappeared for a few days. " I have so much fire burng for my country,"Shelly said. She ps to start a foundation for homeless childr d ts to build a counity tre  Waterhouse. She hopes to spire the s to lay down their weapons. She tds to fight to make it a wo's as well as a 's world.
   As Mumad Ali puts it, " pions ar't made  gyms. pions are made from sometg they have deep side t. A desire, a dr, a vision." One of the tgs Shellyn  be proud of is her understg of this truth.
65. Why did Step Frcis decide to coach Shellyn?
 A. He had a strong desire to free her ily from trouble.
 B. He ssed a great pottial  her despite her esses.
 C. She had big pros tg her perforce.
 D. She suffered a lot of defeats at the previous track meets.
66. What did the sprtg world tk of Shellyn before the 2008 Olympic es?
 A. She would become a promisg star.
 B. She badly needed to set higher goals.
 C. Her sprtg career would not last long.
 D. Her tt for sprtg was own to all.
67. What made Maxe decide to tr her daughter on the track?
 A. Her success d lessons  her career.
 B. Her terest  Shellyn's quick profit.
 C. Her wish to get Shellyn out of poverty.
 D. Her early trce to the sprtg world.
68. What  we fer from Shellyn's statt undered  Paragraph 5?
 A. She was highly rewarded for her efforts.
 B. She was eager to do more for her country.
 C. She e  athletic star  her country.
 D. She was the vy of the whole counity.
69. By tiong Mumad Ali's words, the author tds to tell us that .
 A. players should be highly spired by coaches
 B. great athletes need to contrate on patce
 C. hard work is necessary  one's achievts
 D. motivation allows great athletes to be on the top
70. What is the best title for the passage?
 A. The g of a Great Athlete
 B. The Dr for pionship
 C. The Key to High Perforce
 D. The Power of Full Responsibility
第四部分:任务型阅读(共10小题;每小题1分,满分10分)
  请阅读下面短文,并根据所读内容在文章后表格中的空格里填入一个最恰当的单词。
  注意:请将答案写在答题卡上相应题号的横线上。每个空格只填1个单词。
 Extsion of the Hu Br
   Other people  help us compsate for our tal d otional cies (欠缺),much as a woo leg  compsate for a physical cy. To be exact, other people  extd our tce d help us understd d adjust our otions.  other person helps us  such ways, he or she is participatg  what I've called a "social prosthetic (义肢的)syst." Such systs do not need to operate face-to-face, d it's clear to me that the ternet is expg the rge of my own social prosthetic systs. It's already a big k of y ds. Ev  its currt state, the ternet has extded my ory d jut. 
  Regarg ory: Once I look up sometg on the ternet, I don't need to keep all the details for future use-I ow where to d that formation  d  quickly d easily do so. More erally, the ternet functions as if it were my ory. This function of the ternet is particularly strg  I'm writg; I'm no longer comfortable writg if I'm not connected to the ternet. It's become natural to check facts as I write, tg a ute or two to dip to Pued, Wikipedia, or other websites. 
  Regarg jut: The ternet has made me smarter  matters small d large. For exple,  I'm writg a textbook, it has become second nature to check a doz itions of a key term, which helps me dig to the core d understd its g. But more t that, I now regularly compare my views with those of y others. If I have a " new idea," I now quickly look to see whether somebody else has already thought of it, or sometg silard I t compare what I tk with what others have thought. This certly makes my own views clearer. Moreover, I  d out whether my reactions to  evt are reasonable ough by rg about those of others on the ternet. 
  These effects of the ternet have become ev more strg sce I've begun usg a smartphone. I now regularly pull out my phone to check a fact, watch a video, read weibo. Such activities fill the spaces that used to be dead te (such as waitg for somebody to arrive for a lunch meetg). 
  But that's the upside (好处).The downside is that  those dead periods I oft would let my thoughts flow d sometes would have  unexpected sight or idea. Those opportunities are now fewer d farther bet.
 Extsion of the Hu Br A prosthetic nature 荫  ●The (71) ▲  help make up for our tal d otional cies as a woo leg  compsate for a bodily cy.
?   ●It (72) ▲  our daily evts, extg our tce, comprg our gs, d expg the rge of social activities. Wonderful aspects: ory d jut ? ●On the ternet, we could quickly d easily locate the details, d check facts, without (73) ▲ t  d. ?   ●The ternet makes us smarter over (74) ▲ ds of tgs. It provides a doz itions of a key term for us to d the (75) ▲ of the matter.
? ●The ternet ables us to exge ideas with y others to (76) ▲ our s, d to (77) ▲ our actions. The (78) ▲ sides
of smartphones ? ●Smartphones make it easier d more (79) ▲ to check reality, watch video clips, read weibo. ? ●Smartphones (80) ▲ the possibility for new d sightful ds, d steal away our dead te. 第五部分:书面表达(满分25分)
81.请阅读下面短文,并按照要求用英语写一篇150词左右的文章。
    rt years, ternet votg has become creasgly popular  a. People not only cast one votes tselves, but also urge others to vote for competitions like the "Most Beautiful Teacher" d the " Cutest Baby".
   Li g, a high school stut, is vited to vote  the " Best Police Officer 冶 competition, orized by the local governt to let the public have a better understg of police officers' daily work. Li g visits the website d reads all the stories. He is deeply moved by their glorious deeds. He is already tg of becog a po self  the future.
   Su Hua is vited by his uncle to vote for his cous  the " Future Sger冶 competition. He has already received three silar vitations this week. His uncle tells  that if his cous s the competition, the ily will   overseas tour for free. Su Hua likes his cous very much, but he ds other sgers perform ev better. To vote, or not to vote? This is a question that troubles  very much.
【写作内容】
1. 用约30个单词写出上文概要;
2. 用约120个单词阐述你对网络投票的看法,并用2 ~3个理由或论据支撑你的看法。
【写作要求】
1. 写作过程中不能直接引用原文语句;
2. 作文中不能出现真实姓名和学校名称;
3. 不必写标题。
【评分标准】
内容完整,语言规范,语篇连贯,词数适当。





2016普通高等学校招生全国统一考试(江苏卷)
英 语参考答案
第一部分(共20小题;每小题1分,共20分) 
1. C 2. B 3.A 4.C 5.A 6.C 7.B 8.A 9.A 10. C 
11. B 12. B 13.C 14.A 15.B 16.B 17.A18. C 19.A 20. B 
第二部分(共35小题;每小题1分,共35分) 
21. D 22. B 23.C 24.A 25.C26.D 27.A 28.B 29.D 30. B 
31. A 32. D 33.C 34.C 35.A 36.D 37.C 38.D 39.A 40. B 
41. B42. D 43.A 44.A 45.D 46.B 47.C 48.A 49.B 50. C 
51. C 52. C 53.B 54.A 55. D 
第三部分(共15小题;每小题2分,共30分) 
56. D 57. B 58.A 59.A 60.C 61.D 62.C 63.A 64.D 65. B 
66. C 67. C 68.B 69.D 70. A 
第四部分(共10小题;每小题1分,共10分) 
71. ternet 72. participates/jos73. keepg74. all/differt/various75. heart/core76. check
77. judge78. mixed/two 79. convt80. reduce
第五部分(满分25 分)
Possible version one: 
  One votg becomes creasgly popular, d y competitions get people volved  it. It is eficial to some people, while it puts others to a ma over whether to vote or not. 
   my opion, one votg is  separable part of modern life d should be welcomed, sce it is no more t a way to participate  public life. It makes no differce from orary votg evts,  which didates go around to seek supports.  addition, the ternet makes surveyg d votg easy d convt, regardless of te d space. Furthermore, votg on the ternet makes stt feedback possible. 
  To be honest, kvoters sometes feel noyed, not because they hate votg, but because they are divided bet otion d fairness. Tgs will turn for the better if we  work out some participation rules for people to obey. Therefore, I hold a positive attitude towards on- e votg. 
  (150 words)
Possible version two:
  ternet votg is quite popular nowadays. y people are somewhat puzzled at the negative side of the votg, although some are quite happy with it, d active  dog it. 
   my opion, ternet votg has begun to show its negative pacts on people d society. Firstly, people may feel forced  asked to do tgs that they don't t to. Secondly, votg of this d does not depd on the strong pots of the competitors, but rather on how y soetworg resources they have. Thirdly, the voters or ev the competitors  y cases are possibly t advtage of by the orizers for coercial purposes.
   short, ternet votg, to some extt, is unfair, if not moral, d not be trusted. Therefore, rules should be worked out d strictly observed. Everyone  our society should help those  need, but it is more portt to be scere d earnest.
   (150 words)